۲۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۱۴

مقالات مطبوعاتی باید بیش‌تر و غنی‌تر باشد

مقالات مطبوعاتی باید بیش‌تر و غنی‌تر باشد

دبیر جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها تعدد و غنابخشی به مقالات مطبوعاتی را از خواسته‌های داوران هشتمین دوره این جشنواره دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، هشتمین جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها صبح امروز سه شنبه 28 خرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون مطبوعاتی وی و جمعی از اهالی رسانه در سرای روزنامه نگاران ایران برگزار شد.

محمود اکرامی‌فر، دبیر این جشنواره دلیل تاخیر در برگزاری هشتمین دوره آن را تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، تعطیلات نوروز و آماده کردن کتاب این جشنواره عنوان کرد و در عین حال از برگزاری نهمین دوره این جشنواره تا کمتر از 40 روز دیگر خبر داد.

وی سپس یک گلایه هیئت داوران جشنواره فصلی مطبوعات را منتقل کرد و گفت: داوران ما گلایه و انتظارشان این است که تعداد و کیفیت مقالات در خبرگزاری‌ها و به خصوص روزنامه‌ها افزایش یابد و بهبود پیدا کند. الان با توسعه خبرگزاری‌ها، وظیفه روزنامه‌ها، خبررسانی نیست، بلکه چیزی بعد از خبر است؛ یعنی ابهام‌زدایی از خبر که این هم کار مقالات ژورنالیستی است.

دبیر جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها افزود: مطبوعات باید از قلم اصحاب دانشگاه هم در نگارش و چاپ مقالات استفاده کنند، نه اینکه خودشان بگویند و خودشان منتشر کنند. نیاز امروز روزنامه نگاری ما، پیوند حوزه‌های علم و دانش با مطبوعات است.

اکرامی‌فر با تاکید بر لزوم ارتقای سطح دانش اهالی مطبوعات، خواستار برقراری یک پل ارتباطی محکم بین دانشگاه‌ها و جراید شد.

در ادامه این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در سخنانی با تقدیر از تلاش‌های چهارساله سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سمت به او به خاطر دوستان و همکارانی مانند محمود اکرامی‌فر تبریک گفت و یادآور شد: ابتکار این قبیل جشنواره‌ها و جلسات نزد آقای اکرامی‌فر است که فردی دلسوز و اهل علم و دانش و فرهنگ است.

کد خبر 2079505

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha